CRM7

Integracja danych o Kliencie
w jednym systemie

Blog

Negatywne nastawienie do CRM

Podłożem nieprzychylności pracowników do wdrożenia systemu CRM jest poczucie zwiększonej inwigilacji pracowniczej. Dzieje się tak, ponieważ bardzo często oprogramowanie tej klasy jest kojarzone z narzędziem pomocnym wyłącznie kadrze zarządzającej. Niestety managerowie często nie wyprowadzają pracowników z błędu, co skutkuje negatywnym podejściem do pracy z systemem.

 

1. Wśród pracowników wciąż panuje przekonanie, iż system CRM jest narzędziem pomocnym przede wszystkim kadrze zarządzającej, mającym na celu śledzenia  obowiązków wykonywanych przez etatowców.

Niewyprowadzanie pracowników z tego błędu może skutkować niekorzystną atmosferą w firmie oraz niezdrową konkurencją. Dlatego warto wcześniej przedstawić plan wdrożenia systemu z zaznaczeniem, na czym będzie polegała praca z CRM. Warto podkreślić, iż jest to narzędzie poprawiające komunikację i jakość relacji z klientami, oraz, że jest to niezawodny aparat analityczny, pomagający opisać procesy zachodzące w przedsiębiorstwie.
 
2. Kolejną przyczyną zniechęcenia pracowników do CRM jest brak szkoleń. Jest to niezwykle ważny etap wdrożenia systemu, który jednak z powodów finansowych często zostaje pominięty. Niestety, tak rozumiana gospodarność może powodować:

 - niewykorzystanie systemu w pełnym zakresie;
 - sceptycyzm pracowników do CRM;
 - zmniejszenie efektywności systemu;
 - problemy z obsługą CRM.

Produktywność pracownika znacznie zmaleje, gdy będzie on zmuszony pracować z narzędziem, którego nie potrafi obsługiwać. W takiej sytuacji nie wykorzystamy całego potencjału systemu, co przełoży się na znaczne zmniejszenie operatywności CRM.
Systemy CRM wspomagają komunikację wewnętrzną firmy poprzez kilka funkcji. Wielu managerów uznaje, iż oprogramowanie zastąpi człowieka. Nic bardziej mylnego.

3. Ułatwienie komunikacji nie jest równoznaczne z zastąpieniem rozmowy z pracownikiem w sposób werbalny. Brak codziennej rozmowy z pracownikami skutkuje zamknięciem się na nich oraz odizolowaniem. Łatwo wtedy przeoczyć jego problemy, np. nie okazując pomocy w przypadku np. wypalenia zawodowego. Dlatego też konieczne jest, by nie nadużywać systemu w celu całkowitego zastąpienia roli managera.

 
 
Zobacz więcej

Nasi klienci

 

Wyślij zapytanie

 

Konfigurator CRM

LUB WYBIERZ SAMODZIELNIE
FUNKCJONALNOŚCI CRM

Skonfiguruj CRM

Dołącz do grona naszych Klientów: