Blog
Rodzaje systemów CRM
Wyróżnia się 3 rodzaje systemów CRM.
1. Interaktywny – system ten zajmuje się działem obsługi klienta i zarządza relacjami z nimi. Jest to narzędzie służące do ujednolicenia obsługi w możliwie jak najlepszym kierunku. Ttym samym uniezależnia ją od rodzaju strumienia kontaktu. System jest również nazywany CRM komunikacji – Contact Center;
2. Operacyjny – ten rodzaj systemu odpowiada za gromadzenie i udostępnianie wszelkich informacji oraz danych na temat klientów i produktów;
3. Analityczny – ten CRM jest odpowiedzialny za analizowanie zachowań klientów, a także za procesy analityczne takie, jak np. raporty z poszczególnych działań. System analizuje szerokie dane, dając podstawy do planowania przyszłych inwestycji przedsiębiorstwa i podejmowania decyzji kluczowych dla jego działalności;
Modułowy system CRM zawiera wszystkie powyższe rodzaje systemów. Połączenie to daje większe możliwości, dzięki zaawansowanym modułom i ich funkcjonalnościom.
Ponadto na rynku coraz częściej pojawia się nowego rodzaju systemu – Social CRM, który odpowiada za zarządzanie kontami społecznościowymi w Internecie.