CRM7

Integracja danych o Kliencie
w jednym systemie

Artykuły edukacyjne

Jakie błędy popełniają firmy przy wdrożeniu CRM?

Skupienie na marce i technologii?

Wybierając system CRM przedsiębiorcy z reguły kierują się zaawansowaniem  technologicznym oraz marką dostawcy. Jednak nie są to sprawy priorytetowe. Wyznacznikiem dobrego oprogramowania powinna być przede wszystkim wysoka funkcjonalność. Wsparcie zarządzania przedsiębiorstwem poprzez system będzie bardziej efektywne, gdy CRM zostanie idealnie dopasowany pod kątem prowadzonej działalności.

Dopasowanie firmy do systemu?

System CRM powinien odpowiadać na  potrzeby firmy, a nie odwrotnie!  Należy zatem najpierw przeprowadzić analizę wewnętrzną i ocenić jakie funkcje systemu CRM będą niezbędne. Koszt oprogramowania będzie niższy , jeśli wdrożymy wyłącznie niezbędne segmenty - po co więc inwestować w nadmiernie rozbudowany system? Najlepszym rozwiązaniem jest wybór systemu modułowego. Gdy zajdzie taka konieczność możemy w dowolnym momencie  wdrożyć kolejne funkcje.

Brak orientacji na klienta...

Jeśli firma nie potrafi określić, w jakim kierunku chce się rozwijać i ma braki w organizacji pracy, system CRM będzie niefunkcjonalny. Przedsiębiorstwo, które nie wypracowało własnych strategii nawiązywania relacji z klientami, nie zmieni tej sytuacji, wdrażając oprogramowanie. Sam system jest tylko narzędziem, które ma wspierać nawiązywanie kontaktów, a nie tworzyć nowe relacje. 

Brak szkoleń pracowników...

Nieodłączną częścią procesu wdrażania systemu do firmy powinno być szkolenie pracowników. Oszczędzanie na edukacji przyniesie szkodę przedsiębiorstwu. Po pierwsze pracownicy będą niechętnie podchodzili do kwestii obsługi systemu i pracy z nim, a po drugie - nie będą w stanie wykorzystać potencjału systemu. Po co kupować coś, czego nie będziemy w stanie wykorzystać? Tego rodzaju “oszczędność” z pewnością się firmie nie opłaci.

Wizja systemu jako zastępstwa...

Błędne jest także przekonanie,  że wdrożenie systemu rozwiąże wszelkie problemy istniejące w firmie. Niestety, system jest tylko narzędziem wspomagającym pracę - CRM nie wykona całej pracy za człowieka. System daje olbrzymie możliwości, zarówno na poziomie zarządzania przedsiębiorstwem, kontroli czy  pozyskiwania  nowych klientów. Nie należy oczekiwać, że rozwiąże on podstawowe problemy, które pojawiają się, jeśli  firmie brak jasnych zasad postępowania.

 
 
Zobacz więcej

Nasi klienci

 

Wyślij zapytanie

 

Konfigurator CRM

LUB WYBIERZ SAMODZIELNIE
FUNKCJONALNOŚCI CRM

Skonfiguruj CRM

Dołącz do grona naszych Klientów: