CRM7

Integracja danych o Kliencie
w jednym systemie

Artykuły edukacyjne

Przewodnik po module akcji marketingowych

Moduł akcji marketingowych przystosowany jest do wysyłki korespondencji seryjnej. Pozwala on na prowadzenie e-mail marketingu docelowego. Jednakże nie jest to jedyna funkcjonalność tego segmentu. Poniższy poradnik pozwoli na lepsze poznanie tej funkcjonalności systemu CRM7.

W panelu ogólnym mamy możliwość podglądu grup docelowych, wyszukiwarki dotychczasowych akcji i ich uczestników. Tutaj dostępny jest także dział z szablonami i raportami.

Grupy docelowe

Pozwalają na tworzenie grup odbiorców, do których będzie możliwa wysyłka korespondencji. Dzięki tej funkcji wysyłana oferta trafi zawsze do odpowiedniego klienta. Zapisane w systemie CRM grupy docelowe można edytować i aktualizować w oparciu o ustalone przez siebie wyznaczniki.
Grupy docelowe dzielą się na:
1.  Firma/osoba fizyczna – użyty zostaje e-mail przypisany do firmy/osoby kontaktowej,
2.  Osoba kontaktowa – użyty zostaje e-mail przypisany do konkretnej osoby kontaktowej z danej firmy.

Raporty akcji e-mail

Porada: Podczas wysyłki kolejnej korespondencji warto wysłać wiadomość testową by przeanalizować ewentualne błędy i poprawić je. Raporty, które aktualizują się w czasie rzeczywistym, pozwalają na analizę przeprowadzonej akcji marketingowej. Już w trakcie wysyłki korespondencji seryjnej do grup docelowych można monitorować jej stan. Panel raportowy wyświetla liczbę uczestników, stan przygotowania wysyłki, ilość wysłanych wiadomości i błędów, a także ich otwarć oraz kliknięć (o ile w wiadomości znajdował się aktywny link).

Wypisani -  adresaci, którzy nie chcą otrzymywać dalej informacji drogą e-mail. Jeśli procent osób wypisanych jest wysoki, jest to jasny sygnał, że:
1. Tematyka wysłanej wiadomości nie interesuje danych klientów – zła grupa docelowa lub błędnie wpisane osoby do grupy,
2.  Wiadomość jest nieciekawa lub niekoniecznie dobrze wygląda, co zniechęca odbiorców do jej czytania.

Otwarte – liczba wszystkich adresatów, którzy otworzyli wiadomość.

Kliknięte
– liczba wszystkich adresatów, którzy otworzyli link zawarty w wiadomości. Jeśli
współczynnik kliknięć jest wysoki oznacza to, że wiadomość zainteresowała odbiorców i chcieli się czegoś więcej dowiedzieć. Natomiast, jeśli współczynnik kliknięć jest niski lub zerowy, może to oznaczać, że:
1. Temat wiadomości zainteresował odbiorcę, jednak nie na tyle, by zgłębiać ją dalej,
2.  Umieszczony link jest uszkodzony bądź został źle dodany, przez co nie jest aktywny.

Raporty zawierają tabele ze statystykami i ogólnymi informacjami  na temat przeprowadzonej akcji marketingowej. Aktywne paski po rozwinięciu pokazują informację, który z odbiorców zareagował na wiadomość. Po prawej stronie znajduje się pasek powiadamiający o stanie wysyłki oraz odbiorcach, do których korespondencja nie dotarła.
Moduł raportów akcji marketingowych zawiera również aktywny wykres prezentujący dane dotyczące liczby klikniętych linków (jeśli jest ich więcej niż jeden). Dzięki temu można zbadać, co najbardziej zainteresowało adresatów i jakie działania podjęli po przeczytaniu wiadomości.

Wysyłka korespondencji seryjnej

Dodawanie akcji korespondencji seryjnej może być podzielone na dwie kategorie:
1. Tylko dodanie akcji, bez podejmowania dalszych działań,
2. Dodanie akcji z przejściem do realizacji działań, które podzielone jest na trzy etapy.
 
Po wybraniu wariantu drugiego i wypełnieniu wszystkich niezbędnych pól, przechodzimy do realizacji działań. Wyświetli się strona, na której zobaczymy edytor wiadomości. Będzie się on różnił, w zależności od tego, jaką opcję wybierzemy:
1.  Korespondencja seryjna,
2.  Planowanie ankiet,
3.  Planowanie zdarzeń,
4.  Przekazanie materiału,
5.  Zmiana etapu.

Kolejnym, i zarazem ostatnim, etapem jest podgląd wszystkich danych oraz przygotowanie korespondencji do wysyłki. Wyświetli się tabela zawierające informacje o adresatach, do których wysłana zostanie korespondencja, o wypisanych odbiorcach oraz o możliwych błędach. Po sprawdzeniu danych oraz poprawności wiadomości następuje ich wysyłka – na ekranie pojawi się pasek postępu wysyłki.

Moduł marketingowy

Moduł marketingowy CRM7

Raport akcji e-mail

Moduł marketingowy CRM7

Wyszukiwarka akcji marketingowych

Moduł marketingowy CRM7

Planowanie korespondencji seryjnej

Moduł marketingowy CRM7

Edytor tekstowy

 
 
Zobacz więcej

Nasi klienci

 

Wyślij zapytanie

 

Konfigurator CRM

LUB WYBIERZ SAMODZIELNIE
FUNKCJONALNOŚCI CRM

Skonfiguruj CRM

Dołącz do grona naszych Klientów: