CRM7

Integracja danych o Kliencie
w jednym systemie

CRM dla logistyki

workflow produkty
 

Bez narzędzia, które zautomatyzuje cykl obsługi w branży TSL, osiągnięcie konkurencyjnej pozycji na rynku wydaje się niemożliwe.

Jesteśmy doświadczonym dostawcą autorskiego systemu CRM7 w branży logistycznej. Dwukrotnie zdobyliśmy tytuł „Najlepszego dostawcy IT dla przemysłu w kategorii CRM”, m.in. dzięki wdrożeniu w Grupie Raben oraz Fracht FWO Polska. Wdrożenie CRM7 w Grupie Raben uznano również jednym z "10 najciekawszych wdrożeń CRM w Polsce".

Z CRM7 korzystają: Grupa Raben, DSV, Fracht FWO Polska, JAS FBG.

Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa

Sprawne zarządzania rozliczeniami i procedurami windykacyjnymi jest kluczowe przy szybkim reagowaniu na zapytania Klientów, rozliczaniu faktur w rozmaitych walutach i językach, w obliczu regulacji prawnych, czy procedur celnych. Zarządzaniu podlega również przepływ gotówki, budżet firmy logistycznej oraz wyniki poszczególnych oddziałów przedsiębiorstwa. Systemy CRM, zwłaszcza te zintegrowane z systemami finansowo-księgowymi, dysponują funkcjonalnościami, które umożliwiają zaawansowany nadzór nad finansami przedsiębiorstwa z perspektywy osiąganych globalnych przychodów i ponoszonych strat, jak i pod kątem pojedynczych transakcji z Klientem.

Pełna obsługa kontaktów z Klientem

Branża TSL wymaga korzystania z aplikacji, które usprawnią administrowanie ogromną liczbą danych kontaktowych, telefonów, czy wysyłanych dokumentów. Operacyjne funkcje CRM, służące między innymi do gromadzenia informacji, pozwalają skupić się zespołowi na pozyskiwaniu nowych nabywców usług, zamiast na ręcznym i nieefektywnym wypełnianiu arkuszy kalkulacyjnych. Pracownicy, którzy rejestrują w systemie informacje dotyczące preferencji Klientów i ich potrzeb, mogą skuteczniej wykorzystać zgromadzone dane do automatycznego generowania ofert lub wysyłki spersonalizowanych wiadomości, korzystając z marketingowych funkcji systemu CRM. Moduły serwisowe w aplikacji zapewniają natomiast profesjonalną obsługę po sprzedaży towarów lub usług. W ten sposób CRM pozwala zarządzać pełnym cyklem życia kontaktów z Klientem.

Ujednolicenie procedur

Przedsiębiorstwa działające w branży TSL nierzadko składają się z kilku spółek i oddziałów. W obliczu rozproszenia geograficznego konieczna jest spójna platforma wymiany informacji i przyjęcie standardów postępowania. Funkcjonalność CRM odpowiadająca za poprawną komunikację w firmie nosi nazwę workflow. Na workflow składa się opis zatwierdzonych procedur i przedstawienie w postaci diagramu np. ścieżki postępowania w przypadku reklamacji, inwentaryzacji palet, opóźnień w doręczeniu paczki, co skutecznie zastępuje tradycyjne, papierowe zestawienia podsumowujące.

Zarządzanie zespołem pracowników stacjonarnych i mobilnych

Liczba zatrudnionych w polskich firmach logistycznych waha się od kilkuset do kilku tysięcy osób, zatem moduł zarządzania kadrami to duże wsparcie przy administrowaniu płacami i urlopami, czy ułatwienie w zarządzaniu systemem premiowym. W branży TSL kluczowe znaczenie ma także moduł odpowiadający za optymalizowanie wydatków przedstawicieli w terenie. Przy użyciu funkcjonalności związanych z trasami handlowymi, możliwe jest przejrzyste prezentowanie tras na mapie oraz ustalanie najskuteczniejszej strategii sprzedażowej i planu rozwoju dla danego regionu.

Mierzenie efektów

Zwieńczeniem działań operacyjnych powinna być ich analiza, weryfikująca efekty działań poszczególnych pracowników oraz prezentująca raporty danych finansowych i wolumenowych. Na podstawie wygenerowanych w CRM zestawień w formie graficznej lub tabelarycznej, osoby zarządzające danym oddziałem mogą także dokonać segmentacji Klientów pod kątem dochodowości. System prowadzi do identyfikacji „wąskich gardeł” oraz jest podstawą do oceny nakładu pracy wybranych pracowników i oddziałów.

Współdzielenie danych z systemami zewnętrznymi

Integracja CRM z systemami zewnętrznymi powala na zautomatyzowanie obsługi cyklu sprzedaży od etapu zainicjowania kontaktu, poprzez dokonanie sprzedaży, wygenerowanie dokumentów, ich zaksięgowanie oraz przygotowanie raportu na podstawie danych zgromadzonych z różnych systemów. Kluczem do efektywnego wsparcia firm logistycznych jest połączona obsługa zgłoszeń od Klientów i przekazywanie ich do dostawców, stąd też przedsiębiorstwa w branży TSL często poszukują w CRM odpowiedzi na pytanie o optymalizację planów, controllingu i realizacji zamówień.

 

CRM dla logistyki

CRM dla logistyki

Integracja CRM z systemami zewnętrznymi finansowo-księgowymi, magazynowymi, call center i pojedynczymi aplikacjami, znacznie ułatwia prowadzenie działalności w branży TSL i podnosi poziom komunikacji międy poszczególnymi działami.

CRM dla logistyki

Monitorowanie efektów podjętych działań stanowi kluczowy element każdego projektu w branży TSL. Wyciągnięcie wniosków z czytelnych raportów daje mozliwośc optymalizowania i udoskonalania akcji podejmowanych przez poszczególne działy w firmie.

CRM dla logistyki

Średnia liczba unikalnych zdarzeń w branży TSL, które wymagają spójnego gromadzenia, wykonania i analizy, sięga wg szacunków ekspertów kilku milionów. System CRM pozwala uporządkować historię kontaktu i zaplanować dalsze kroki współpracy z klientem.

CRM dla logistyki

Schemat obsługi Klienta firmy z branży spedycyjnej wymaga przejrzystości i uporządkowania. CRM wyposażony w funkcjonalność Workflow umożliwia wypracowanie i utrzymanie wysokiego poziomu customer care.

 
 
Zobacz więcej

Nasi klienci

 

Wyślij zapytanie

 

Konfigurator CRM

LUB WYBIERZ SAMODZIELNIE
FUNKCJONALNOŚCI CRM

Skonfiguruj CRM

Dołącz do grona naszych Klientów: