CRM7

Integracja danych o Kliencie
w jednym systemie

Blog

Wysyłka korespondencji seryjnej - najczęściej popełniane błędy.

Kampania marketingowa, prowadzona przy użyciu wiadomości e-mail, to bardzo popularne rozwiązanie. Jednakże często podczas wysyłki popełniany jest szereg błędów, które niweczą całe przedsięwzięcie. O czym należy pamiętać, by nasz newsletter nie został uznany za spam? Poniższy przewodnik pomoże wyjaśnić, kiedy najczęściej pojawiają się problemy z wysyłką korespondencji seryjnej.

 

Tytuł

Jeżeli tytuł wiadomości nie będzie ciekawy, to adresat nie zechce zobaczyć, co zawiera e-mail. Atrakcyjny tytuł musi intrygować i być inspirujący. Pisanie „Super oferta” czy „Zobacz promocję dla Ciebie” jest zdecydowanie niewskazane – na skrzynkę codziennie trafia bardzo duża liczba takich „ofert Tylko dla ciebie” i nic dziwnego, że adresaci oznaczają je jako spam.

Tekst

Dynamiczny, krótki i ciekawy tekst zdecydowanie lepiej wpływa na odbiorcę niż długi wywód z rozbudowanymi zdaniami czy nudny techniczny opis. Lektura ma sprawiać czytelnikowi przyjemność, a nie sprawiać wrażenia marketingowego bełkotu. Ponadto nie powinno się w tekście zawierać wszystkich informacji na temat produktu/promocji, ponieważ to nie skłoni odbiorcy do wyszukania dalszych wiadomości. Kluczową sprawą jest także poprawność tekstu pod kątem ortografii i interpunkcji.

Grafika

Nie ma nic gorszego niż nudna i przestarzała szata graficzna. Posiadanie własnego stylu to jedno, lecz stosowanie jednolitej grafiki do newslettera, maili ofertowych, marketingowych itp. to zupełnie co innego. Jest dużo bardzo przydatnych i darmowych aplikacji, które dobierają nie tylko kolorystykę, ale i ustalają cały układ grafik, by były przejrzyste i podkreślały zawartość tekstową. Trzeba też pamiętać, że nie na wszystkich skrzynkach grafika się otwiera.

Responsywność

Skrzynkę e-mail sprawdza się już nie tylko na komputerze stacjonarnym czy laptopie. W dobie przenośnych, zaawansowanych urządzeń takich, jak telefon czy tablet, odbieramy e-maile o każdej porze dnia, w dowolnym miejscu. Warto więc newsletter zaprojektować tak, żeby dostosowywał się do różnej wielkości ekranu.

Grupa odbiorców

To jedno z najważniejszych zagadnień, z którym musimy się uporać podczas wysyłki korespondencji seryjnej. Budowanie grup docelowych jest bardzo istotne, ponieważ nie każdy może być zainteresowany danym produktem. Przykładowo, oferując bonus dla nowych klientów, nie wysyłamy przecież wiadomości do aktualnych klientów, ponieważ taka oferta ich nie dotyczy. Dlatego tak ważny jest podział na  grupy odbiorców –  produkt lepiej dopasowany do klienta, to większa szansa na jego sprzedaż.

Ukryte e-maileondencj

 

Bardzo częstym błędem jest wysyłanie korespi seryjnej z widocznymi wszystkimi odbiorcami. I właśnie w ten sposób „Wyjątkowa oferta TYLKO dla ciebie” staje się zwykłym spamem, a odbiorca traci zaufanie do nadawcy. Nie tylko tracimy potencjalnego klienta, ale również  udostępniamy poufne dane.

Nadawca

Wysyłka korespondencji seryjnej nie powinna być wykonywana z adresu e-mail, który wygląda podejrzanie - w innym wypadku wiadomość zostanie potraktowana jako spam. Najlepszym rozwiązaniem jest korzystanie z e-maili typu newsletter@nazwafirmy lub kontakt@nazwafirmy. Są to adresy, które potwierdzają autentyczność firmy.

Test

Testowanie wiadomości, zanim wyślemy ją do klienta, ma wysoki wpływ na powodzenie akcji marketingowej. Testy pomagają uniknąć błędów, których nie widać na etapie projektowania wiadomości, a często zostają dostrzeżone dopiero po jej wysłaniu na pocztę.

Pomiar

Wysyłamy korespondencję seryjną i co dalej? Nic, jeśli nie posiadamy narzędzia umożliwiającego pomiar efektywności przeprowadzonej akcji. Skąd będzie wiadomo, czy e-mail dotarł, ile osób na niego zareagowało i jacy są to odbiorcy? Oprogramowanie, które generuje raporty z wysłanej korespondencji e-mail pomoże przeanalizować skuteczność kampanii oraz udostępni informacje wspomagające projektowanie przyszłej korespondencji.

 
 
Zobacz więcej

Nasi klienci

 

Wyślij zapytanie

 

Konfigurator CRM

LUB WYBIERZ SAMODZIELNIE
FUNKCJONALNOŚCI CRM

Skonfiguruj CRM

Dołącz do grona naszych Klientów: