Wyniki wyszukiwania
-
Dawno, dawno temu… szukali CRMa
Zarządzanie Relacjami z Klientami (ang. Customer Relationship Management) ma swoje początki w latach 80. ubiegłego wieku. W tym okresie priorytetem była redukcja wydatków i związana z tym restrukturyzacja przedsiębiorstw. Najczęściej odbywało się to kosztem poziomu obsługi klientów. Równolegle podejmowano próby wdrażania wewnętrznych norm jakościowych, które miały podnieść wydajność pracy. Środkiem do osiągnięcia postawionych celów były masowo wdrażane systemy finansowo-księgowe, produkcyjne i logistyczne. I jak to często bywa w obliczu rewolucji, słabsza część uczestników rynkowej rozgrywki upadła, a ci, którzy przetrwali, naturalnie wysunęli się na pozycję liderów. Szybko okazało się jednak, że to nie był koniec selekcji. Konkurencja przyjmowała coraz surowsze oblicze i nad zwycięzcami pierwszej bitwy wciąż wisiało widmo klęski. Wówczas należało podjąć kolejne kroki, które miały ostatecznie zadecydować o tym, kto przetrwa na rynku. -
3 x KLIENT
Nie bez powodu mają w nazwie „customer” czyli klient. -
Wdrożenie systemu CRM może okazać się klapą, ponieważ…
*Falstart* -
Systemy CRM w spożywczych sieciach franczyzowych
Dla koordynatorów oraz uczestników sieci franczyzowych wiąże się to z nowymi wyzwaniami, polegającymi na prawidłowym zarządzaniu i wypracowaniu jednolitych standardów, w ramach nowopowstałych podmiotów handlowych. Narzędziem przydatnym do gruntownego uporządkowania spraw w rozbudowanych sieciach spożywczych są systemy klasy CRM. -
Przez CRM do serca
W wielu organizacjach rolę narzędzia wspierającego zarządzanie relacjami z klientem nadal pełnią arkusze kalkulacyjne lub stosunkowo podstawowe aplikacje. To już nie wystarcza. Rynek, konkurencja, klienci…wszystko uległo zmianie, poszło naprzód. Idąc tym tropem, Twoje zarządzanie powinno także przybrać inną, bardziej zaawansowaną formę. Formę systemu do zarządzania relacjami z klientem – CRM. -
Contact Center w CRM
Czas to pieniądz. Obecnie ta sentencja nabiera coraz bardziej dosłownego znaczenia. Dlatego właśnie tak irytuje nas stanie w kolejkach, czekanie na wydruk czy ociąganie się ekspedientki w sklepie. Przecież cenny kwadrans to 100 zł za ekspresową naprawę komputera u klienta, zaoszczędzone 10 zł na kończącej się promocji w supermarkecie lub pokaźny zysk na giełdzie z akcji kupionych w dobrym momencie. Taki rachunek kosztów alternatywnych sporządzamy m.in. wtedy, gdy czekamy na połączenie z konsultantem Biura Obsługi Klienta… Złość, zniecierpliwienie, frustracja- to właśnie odczuwa petent, gdy irytująca muzyczka lub cisza w słuchawce wydłuża się. I chyba każdy z nas może pochwalić się wątpliwą przyjemnością rozmowy z „przełączę-Panią” lub „nic-mi-o-tym-nie-wiadomo” konsultantem. Każda sekunda zwłoki i niekompetencji to stracona złotówka zarówno po stronie klienta jak i po Twojej, przedsiębiorco – czy myślisz, że niesprawne BOK podtrzyma lojalność klienta do Twojej firmy? Odpowiedź jest oczywista… -
Dynamika rynku CRM w Polsce
Po drugie - i najważniejsze – CRMy to narzędzia do zarządzania danymi. Dzięki takiemu wykorzystaniu systemu, dostawcy są w stanie zidentyfikować preferencje konsumentów, planować na tej podstawie przyszłe akcje sprzedażowe czy logistyczne i dbać o lojalność nabywców. W ten sposób można skupić się na marketingu relacji, który jest dużo bardziej zyskowny niż marketing masowy. -
Mam CRM i co dalej?
Przejdźmy do metodologii. Jak gromadzić informacje? To nie powinno stanowić problemu. Wystarczy na bieżąco aktualizować bazy danych i po pewnym czasie możemy pochwalić się imponującą skarbnicą wiedzy o klientach. A jak zarządzać zdobytymi informacjami? Ten aspekt może nastręczać użytkownikom pewnych trudności. -
Etapy wdrożenia systemu CRM
*KROK I: Analiza przedwdrożeniowa - Określenie potrzeb Twojej firmy* -
Dla kogo CRM?
Każde przedsiębiorstwo posiada przecież bazę klientów i jakoś trzeba nimi zarządzać. Dla jednych organizacji CRM może być po prostu ułatwieniem, dla innych wręcz układem nerwowym organizacji.
<< poprzednia 4 5 6 7 8 9 10 11 12 następna >>